lauantai 1. joulukuuta 2012

uudet jutut


Tänään mä sit hain tuon. Anttilassa oli kaikki Iittalat -20% niin pakkohan se oli. Aloin kyllä miettiä hankkisko näitä vielä lisääkin.... no, ehkä nyt hyvä kuitenkin rajottaa taas. Joka tapauksessa nää on nyt kyllä uusi ja totinen ihastus, nää Kastehelmet. Just nää värit. Ehkä voisin kuvitella sen punaisen vielä jouluksi hankkivani... mut ilmankin osaan elää. Ja kyllä mun täytyy sanoa, että nää on kivempiä kuin ne Kivi-jutut. Mun mielestä siis. Näissä vaan on se joku juttu mitä niissä ei oo. Nekin on ihan jees, nää kuitenkin ihan TOSIjees.


Hyasintitkin on kotiutuneet. Oli vaan pakko kun eilen niitä töissä oli. Ostin ensin kaksi valkoista, tänään nappasin mukaani vielä loput mitä hyllyssä oli, eli kolme sinistä. Valkoiset on jo pikkuisen auenneet, ihana tuo tuoksu! Hyasintit on mun ehdoton must jouluna, mistään muista kukista en sillä lailla piittaa mutta näitä on oltava. Tuossa ne nyt rivissä töröttää pöydän keskellä. Sen "kohta mä tän pöydän valkoiseksi sutaisen"-pöydän. 


Meillä on täällä pikku potilas. Karvakorvalla on korvatulehdus. Nyt menenkin taas tuikkimaan sen ressukan korvaan jotain mömmöjä. Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille! Ai niin, ja hyvää joulukuuta myös - hitsi, jouluun enää reilut kolme viikkoa!! Huomenna alkaa täällä kyllä korttitehdas... ja lahjapaja...
Mites teillä, joko jouluttaa?

terkuin Heli

10 kommenttia :

  1. Mä tykkäisin kans hyasintista, mutt se tuoksu - tai haju mun tapauksessa, on liikaa :( Nauti sä munkin edestä!

    VastaaPoista
  2. Kauniita ovat nuo Kastehelmet. Mutta yritän olla sortumatta vaikka Hackmanin tehtaanmyymälä on samalla kadulla kuin työpaikkani. Ja siellä joka tapauksessa joudun käymään ensi viikolla paria lahjaa katsastamassa. Mutta itselleni en osta, en!
    Hyasintit on munkin joulukukkasuosikkini - minä vain olen allerginen sille tuoksulle. Niinpä joka joulu ostan kuitenkin ja yritän pitää sisällä - ja parin tunnin jälkeen kiikutan kiltisti yläkerran parvekkeelle. Hyvin ovat siellä joulunajan yleensä selvinneet. Mutta tuoksukokemus valitettavasti jää siihen pariin tuntiin:(

    VastaaPoista
  3. Ihania nuo kastehelmet. Itselläni on paljon perus kivituikkuja iittalalta ja olenkin miettinyt että sopisiko sinne sekaan muutama kastehelmi tuomaan ilmettä. Mukavaa joulunalusaikaa sinulle! :)

    VastaaPoista
  4. Vastavierailulla täällä ja lukijaksihan se oli liityttävä,mainio pohdiskeleva ja hauska tapa sinulla kirjoittaa ja voi mitä kuvia,tuohon kun pystyis niin olis kuin kilo kultaa:D
    Kiitos kauniista sanoistasi blogissani (ja täällä),kovasti lämmittivät mieltä:)
    Tykkäsin tuosta blogisi nimen alla olevasta lausahduksesta myös,tavallinen arki on sitä parasta arkea vaikka sitä mielessään aina välillä muuta haikaileekin ja loppujen lopuksihan se on nykyään niin että kaikki on niin erikoista että se tekee siitä tavallista ja eikös se silloin tee tavallisesta erikoista,vai miten se nyt meneekän;)
    Ja kyllä,hieman jo jouluttaa,perjantaina satanut lumi auttoi kummasti asiaa:)

    VastaaPoista
  5. Mimmi: no voi harmi tuota allergiaa!! No minä nuuskuttelen sitten sinunkin edestä. Toivottavasti voit jotain muita joulukukkia sitten pitää sisätiloissa.

    Lady: voihan Hackman! Siellä vois olla vaikee käydä... myydäänkö siellä myös Iittalaa? Ja sinäkin allerginen hyasinteille... mutta voihan niistä tosiaan nauttia myös katselemalla, jos ei tuoksua kestä.

    Raparperi: varmasti sopii sinne sekaan!! Etenkin minusta on tosi nättiä, jos on samoja värejä joista osa on Kiviä ja osa Kastehelmiä. Ihanaa joulun odotteluaikaa sinullekin!

    Kirsi: tervetuloa, aina on tosi kiva saada uusia lukijoita!! Ja nuo mun valokuvat nyt ei niin kummoisia ole, monen blogissa on aivan mielettömän kauniit kuvat... mulla vaan tollasia tavallisia. Mut jos ne vaik sopii kun arki on muutenkin mulla ihan tavallista. =)

    VastaaPoista
  6. Heips! Kiva blogi sulla, eksyin tänne ensimmäistä mutten varmasti viimeistä =)
    Minä ostin kesällä tuollaisen kastehelmituikun (kirkkaan) meille sokerikoksi kun näin jossain! Eli kun tuikkuaika loppuu, niin purnukalla on monta käyttöä. Kivi-tuikkua en osaisi sokerikkona käyttää, joten siinäkin mielessä tämä on monikäyttöisempi. Mutta mielessä myös muutama mattavalkoinen....

    Terkkuja vastavierailulle blogiini: mapsin-muotia.blogspot.fi

    Kivaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  7. Voi että, kun oon nätisti laittanu joulujuttuja! :) Minä en oo jotenkin nyt kiireiltä vielä ehtinyt joulujuttuihin mukaan, harmittaa! Oon kuitenkin aina ollut sellainen jouluihminen, rakastan joulua! Tänä viikonloppuna asia korjaantukoon. Ainakin hyasintteja täytyy käydä ostamassa. Jos tekis vaikka jonkun kivan asetelman tänä vuonna olkkariin.. Toisaalta nuo on niin nättejä ihan tuollaisenaankin! :)

    Korttipaja pitäisi todellakin pistää pystyyn! Kiirus tulee. Tähän asti on menty itsetehdyillä korteilla, mutta hieman pelottaa, joutuukos sitä tänä vuonna oikaisemaan tässäkin asiassa.. :/

    VastaaPoista
  8. Mapsi: tervetuloa! Minä tulen kurkkaamaan sua myös!
    Ja kiva idea toi että Kastehelmi käy sokerikoksi. Noin se just pitääkin mennä, että tavaralla on monta funktiota!!

    Saara: no en mä oo tainnut muuta vielä laittaa kuin noi hyasintit ja tuikut... ja nytkin ne on ihan hukkuneet tähän pöydän muuhun rojustoon. =) Toivottavasti saat kiireiltäsi vähän kuitenkin aikaa myös rentoiluun ja joulun fiilistelyyn. Mä muuten kans yksi vuosi lauloin kuorossa joulukonsertissa, se oli ehkä koko joulun jouluisin hetki!!

    VastaaPoista
  9. Meillä on sitten sama maku noihin kastehelmiin :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! ♥