keskiviikko 10. elokuuta 2016

arkea, ostoksia, suunnitelmia ja ihanaa fiilistä ♥


Arkeen on palattu. Töitä on ollut nyt kaksi päivää (ja tänään on vapaapäivä) ja näin alussa pitää taas kyllä hiukkasen koipia lepuuttaa vuoron päätteeksi... sohvalle makaamaan ja jalat ylös, niin johan helpottaa.

Sellaisen olen jo nyt huomannu, että töiden alkamisen jälkeen tuntuu kuin ei olis lomalla ollutkaan. Työ on ihan sitä samaa kuin ennenkin (no miksi se siitä muuttuis, kaippa kaikilla on ihan sama juttu...) ja jotenkin on vaan saman tien luiskahtanut takaisin sinne vanhaan systeemiin, siis tarkoitan nyt esimerkiksi huonosti syömistä (leipää ja jogurttia, teetä ja suklaata, leipää ja jogurttia, teetä ja suklaata...) ja sellasta "voi kun elämä muuttuis"-ajattelua.


Kesähän oli kyllä parasta pitkiin aikoihin... moneen vuoteen siis. Me ollaan niin kauheesti vaan remontoitu ja oltu esimerkiksi eri aikoihin lomalla, että ei oo ollu aikoihin näin mukavaa mitä nyt oli. Minä jopa osasin välillä relata, lähteä vaan koko päiväksi jonnekin, vaikka mukamas olis muutakin voinut tehdä... Kaikkia kesän reissuja muistelen suurella ilolla ja lämmöllä, ne oli todellakin tärkeitä koko perheelle ja etenkin parisuhteelle. ♥ Ei olla koskaan suuremmin reissattu ja nyt tuntuu, että yhdelle kesälle mahtui niin paljon kilometrejä, että huh! (Laskettiin, että ainakin 2500km ajeltiin... siis AINAKIN!!) 

Sain myös tehtyä suunnittelemiani hommia, eli myöskin sitten lopulta ikkunat pestyä ja aitankin siivottua, hurraa! Ne kun oli sellaset hommat, mitkä meinas tyystin jäädä väliin. Sain aittaan jopa verhot laitettua, ne on tuollasta mustavalkoista kissakangasta (Ikeasta). Ostin oranssiakin kangasta, jos sais vaikka verhojen jämäpaloista (pitää lyhentää) ja siitä jotain ommeltua. Minusta oli ihan tosi kivaa tuo kuosi ja vois olla hauskat vaikka tyynyt aitan sohvalle, tai sit ihan vaikka kankainen kassi! (Hmm... onko hiukan havaittavissa epärealistisia "minäpä tuosta vähän ommella surautan"-suunnitelmia...)


Mulle iski tässä kesällä aika ajoin jonkun sortin shop-a-holic. Siitä on hiukkasen huono omatunto, koska ei nyt välttämättä rahassa uiskennella, ja kun olen aika kovasti myös sitä turhaa ostelua vastaan... No mutta joskus voi ostella, eikö?

Eli vaikka tiesin, että kostautuuhan se törsäily sitten jossain kohtaa ja pitää vyötä kiristellä, niin kävin silti Ikeassa. Ostin sieltä esimerkiksi kuvan lasit, jotka vaan oli minusta niiiiin kauniit! ♥ (Ja me tarvittiin jalkalaseja. No ainakin sillein, että "olis kivat jotkut jalkalasit"...) Ja sitten ostin tosiaan noi verhot ja kankaat ja tyynyjä ja leikkuulautoja ja pikkumuruselle vannan ja kylpyleluja tänne mummolaan ja mitä kaikkea sieltä nyt sitten taas tarttuikaan mukaan...

Tänään kävin sitten Prismassa ja sehän on aina paljon turmiollisempaa käydä siellä kaupassa, kuin ihan vaan tossa oman kylän kaupassa. Eli vaikka mulla siis todellakin on sellanen monitoimikone, tai mikä se nyt onkaan, mihin kuuluu se pirtelökone-osa, niin onhan se niiiiin inhottava aina kaivaa kaapista sellanen iso rötiskö, kun tarvii smoothieita tehdä... ja se kippokin on niiiin hankala putsata mukamas jne jne... joten ostin sitten sellasen kätsyn pienen smoothiekoneen, missä surautetaan pirtelö suoraan juomapulloon. (No se oli kyllä minusta halpa kuitenkin...)


Nuo Willow Treen pienet patsaat on minusta ehkä maailman ihanimpia, ja aina mä niitäkin hiplailen, kun eteen sattuu. No, tänään hiplasin sitten ihan kotiin asti yhden... Mutta voiko olla ostamatta, jos olo on just tuollanen, kuin tuolla "Happiness"-patsaalla?? Sellanen "ai lav eeevriting..." ja ihan vois vaikka maailmoja syleillä ja taivaan lintusia käsivarsillaan kannella! ♥

Mulla on oikeesti kyllä isosti aihetta iloon juuri nyt. Tänään nimittäin aloitti opiskelunsa onnellinen poika. Parin vuoden "harhailun" jälkeen on se oma ala nyt löytynyt, ja meidän nuoresta miehestä tulee sitten joskus pelidatanomi. Eli siis sellanen "roviolainen", joka tekee tietokonepelejä. Vaikka minusta tuntuu ajoittain todella pahalta, että elämä on pitkälti pelaamista, kokopäiväistä tietokoneella istumista (mitähän mä ite just teen..???) ja sellasta epäterveellistä kyhjöttämistä, niin jos se on intohimo niin sitten se on. En voi kieltää lähestulkoon aikuista ihmistä toteuttamasta unelmiaan, jos hän itse sen alan omakseen kokee. Ja voin sanoa, että näin mielellään meiltä ei ole kukaan koskaan lähtenyt aamuisin kouluun kuin mitä tänä aamuna nähtiin!! Enkä usko, että motivaatiota tulee puuttumaan jatkossakaan.


Näinhän se menee!! ♥ Itselläkin!! Ja siitä puheen ollen mä todellakin koitan pikkuhiljaa rakennella omaa elämää sellaiseksi, että viihdyn siinä. (Viihdyn jo nyt aika hyvin, mutta on isoja asioita, mille pitäis tehdä jotain...) Haluan tehdä asioita mistä tykkään ja jättää pois sellasia mistä en tykkää. Olen karsinut kaappini, mutta karsin aika ajoin myös esimerkiksi facebookista "kavereita"... jotenkin vaan vierastan sitä kaverina olemista kaikkien kanssa, etenkin jos oikeessa elämässä ei sitten olla tekemisissä lainkaan.

Tämä kesä on ollut ihana, niin ihana, että en voi kuin ihmetellä. Ja kesästä voimaantuneena (ja muutaman muunkin asian vuoksi) otin yhden muutoksen askeleen taas eteenpäin - ainakin olen kaikkeni asian eteen tehnyt ja nyt en voi muuta kuin toivoa parasta ja odottaa mitä tuleman pitää. Niin salaperäistä taas, mutta no, kerron sitten, jos kerrottavaa tulee... Pitäkää peukkuja!

*♥*♥*♥*

Tällaisia mietteitä tänään. Huomenna alkaa sitten lopulta arki koko perheen osalta, kun viimeinenkin kotona viipyilijä lähtee kouluun taas. Siinä se sitten meni, kesä. Edessä on mulle kaikista rakkain vuodenaika, syksy - odotan jo kuulaita syksypäiviä (oletus siis on, että aurinkokin paistaa...) ja ihanaa ruska-aikaa. Haaveilen istuvani jonain syksyisenä pimeänä iltana patiolla keinussa kuuman teekupin ja viltin kanssa... Aion mennä jonain kauniina syksyisenä päivänä vielä kertaalleen Repovedelle ja sitten otan kyllä kamerankin mukaan... Ja asetan tavoitteeksi opetella talven aikana kuvaamaan paremmin. Jouluakin voi sitten jo syksyn pimetessä alkaa mietiskelemään...

Ihanaa arkea ja syksyn alkua kaikille, ♥

toivottaa Heli täältä smoothien ääreltä =D 
(uudella koneella surisee just kolmas smoothie, kun pojan ja minun tekemien jälkeen nyt tytär tekee omaa - ja sanoi just ihan sekunti sitten, että "täähän oli hyvä ostos" - no olen kyllä ihan samaa mieltä!!)

23 kommenttia :

  1. Joskus shoppailu lähtee käsistä :D Mutta eihän tuo sun shoppailu edes pahalta kuulosta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, en mä mikään hillitön shoppailija kyllä ole. Nytkin nuo oli oikeastaan ihan tarpeeseen kaikki mitä ostelin. Ja siis välillä voi tarvita myös ihan vaikka koriste-esineitäkin, eikö niin? =D

      Poista
  2. HEI! Nyt huomasin, että olet palannut blogin ääreen. Ja mikä ihana huomio, olet kuin uusi ihminen. Olet löytänyt itsesi- Kirjoituksista paistaa läpi positiivisuus. Loistavaa, että olet poikennut mukavuusalueeltasi ja tehnyt Ikeassa näitä ostoksia. Olen sitä mieltä, että vaikka turha roina ahdistaa, niin silti joskus pitää antaa itselleen se ilo, että ostaa jotain kaunista. Omien rahavarojen puitteissa tietenkin.
    Kyllä ne kesän muistot kantavat ja voimaannuttavat sinua vielä pitkään. Syksy on ihanaa aikaa. Kuulaus. Sade. Sumu. Ja mikä ihanampaa kuin olla sen teekupin kanssa filtin alla, kun ulkona tuulee, sataa ja salamoi! Kaikkea hyvää ja kivaa sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, on tää mun mieliala kyllä aivan erilainen kuin mitä se talvella ja keväällä oli... Joku outo juttu tapahtui, ja angstaajasta kuoriutui iloinen ja suht tyytyväinen tyyppi! =) Omituisen positiivinen on mun mieli ollut jo pidemmän aikaa, toivottavasti tätä jatkuu talven yli myös. Mielenkiinnolla odotan, onko pimeällä oikeesti muhun masentava vaikutus, jos se selittäis jotain. Mielestäni olen kuitenkin perusluonteeltani (ainakin joskus ollut) iloinen.

      Välillä tuo turha roina ahdistaa liikaakin, ja sitten tulee ihan raivokkaasti raivattua. Kuitenkin välillä sitten tekee mieli jotain vähän ostella, tarpeellista mutta myös vähemmän tarpeellista. Meillä ei onneksi ole mitään luottokortteja olemassakaan, joten yli varojen ei pystytä elämään.

      Toivon, että tämän kesän iloinen mieli kantaa pitkälle. Valokuvista voi palautella mieleen kaikkia mukavia juttuja sitten talvella. Ja syksyn toivon olevan kaunis ja ihana ja ehkä myös isojen muutosten aikaa!

      Kaikkea hyvää myös sinulle Talvikki! ♥

      Poista
  3. Ihanaa syksyä sinne.. Meillä tuo iso rotisko seisoo työpöydällä,siitäkään huolimatta ei tuu sitä smoothieta tehtyä. Paitsi pois kotoa muuttaneet teinit. Mulla on tuota patsas sarjaa tasan 1. Enkeli joka pitää pientä lasta sylissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä aina jouduin kaivamaan kaapista sen rotiskon esille... tuo on kyllä kätevä tuo pienempi masiina. Tänäänkin sillä on surauteltu smoothieita taas... ollaan "vähän" intona siitä. =D

      Nuo kaikki patsaat on niin ihania, ettei tiedä minkä valitsis. ♥

      Ihanaa syksyä sullekin!

      Poista
  4. Ihania mietteitä ja täällä kanssa yksi syksyn rakastaja. Kerrohan muuten, minkälaisen masinan ostit Prismasta? Oliko se se 14,90€:n vehje? Merkkiä en muista. Mun on nimittäin jo kauan kans tehnyt mieli tuommosta konetta.
    Mukavaa syksyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syksy on parasta! ♥

      Tuo oli Electroluxin smoothiekone, maksoi noin 35€. Mukana oli kaksi juomapulloa, joihin se smoothie siis suoraan tehdään. Tässä on linkki siihen koneeseen:
      https://www.prisma.fi/fi/prisma/electrolux-esb2500-sport-blenderi

      En nähnyt siinä hyllyssä muita vastaavia kuin toi, vaikka tuolla nettikaupassa onkin pariakin eri mallia, OBH Nordica ja Hugin, joista toi jälkimmäinen maksaa ton 14,95. Toiselle ei ole hintaa näkyvillä. En osaa sanoa, onko noilla paljon eroa. Seuraava kommentoija, ystäväni Marika, oli ostanut aivan ihanan söpön turkoosin vastaavan laitteen Clas Ohlsonilta, käyppä kurkkaamassa hänen blogistaan.

      Mukavaa syksyä sinne myös!

      Poista
    2. Kiitos vastauksesta. Käyn kurkkaamassa vaihtoehtoja :)

      Poista
  5. Ihan ekana: UUuuuuh mitkä juomalasit!! <3

    Ja tokana: voitko tartuttaa mulle osan tuota Syksy on ihanaa aikaa -positiivisuutta ;) Mä täällä haraan vielä vastaan ja angstaan alkavia rutiineja ja arkea :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lasit on ihanat, livenä vielä paljon ihanammat kuin kuvissa! (Mua on alkanut niin ärsyttää, kun en osaa ottaa hyviä kuvia mistään enää...)

      No kuule, mä oon aina pitänyt syksyä parhaana vuodenaikana! ♥ Lapsena jo odotin syksyä ja koulun alkamista, voi se ihana uusien kynien ja kumien ja kirjojen tuoksu... ♥ ja muutenkin ne upouudet ihanat kirjat ja vihot mitä saatiin... (rakastan edelleen kirjakaupan tuoksua!!) Ja myöhemminkin syksy on ollu sellasta uuden aloittamista, rutiinien palauttamista jne, ja sellasestahan mä tykkään niin kovin. Mä varmaan lasten ollessa kouluikäisiä eniten odotin niitä uusia koulukirjoja ja niiden päällystämistä, uusia lukujärjestyksiä, uusien kalentereiden aloittamista... vaatevälppäystä ennen koulun alkamista, kaikkea sellasta. Ah, niin ihanaa! ♥ Arki ja rutiinit on mun juttu!

      Mä myös rakastan syksyn tuoksua, syksyinen lehtimetsä on parhaita tuoksuja mitä olla voi! ♥ Rakastan ruskaa, mun mielestä vaikkapa syksyväreissä komeileva haapa on niin kertakaikkisen upea näky! ♥ Rakastan sumua, hiljaisuutta, sitä jännää pysähtynyttä tunnelmaa metsässä kun ei liikahda lehtikään, eikä linnut laula... on vaan salaperäinen, kahiseva hiljaisuus.

      Musta on aina ollu ihana syksyn tullen vetää villapaitaa ja villasukkaa päälle, lipittää vieläkin enemmän teetä kuin yleensä, kuunnella tulen räiskettä uuneissa, laitella kynttilöitä... On superihanaa kun ulkona tulee vettä täysillä ja ite voi olla sisällä lämpimässä teekuppi kourassa ja suklaalevy toisessa... =D

      En tiiä miten siitä oppis tykkäämään, jos ei tykkää - esimerkiksi mä en sitten taas lainkaan tykkää keväästä!! Se alkukevään rumuus, likaisuus, sotkuisuus... kaiken töryn paljastuminen lumen alta jne, saa mut aina tosi kärttyiseksi. Olen myös jo useana vuonna ollut erittäin väsynyt keväällä, en tiedä miksi. Syksyllä saan jotenkin ehkä eniten olla oma itseni, sellanen melankolinen ja vetäytyvä ja haikea... vaikka olen sosiaalinen ja iloinen (paitsi joskus myös hyvin angstinen..) niin olen hyvin paljolti myös sellanen surumielinen ja märehtiväinen. Nyt tänä syksynä pitää kyllä oikeesti ihan tarkkailla itseään, että tekeekö kuitenkin toi pimeän tulo mulle huonoa henkisesti, johtuuko se siis siitä pimeästä vai onko kuitenkin aika lailla toistuvan talvi/kevät-masiksen taustalla muut syyt.

      Poista
  6. Täällä loma vetelee viimeisiään ja koska sattui kohdalle koko loman ensimmäinen sadepäivä, istun poikkeuksellisesti sisällä ja avasin koneen kurkatakseni, mitä muille kuuluu.
    Jotenkin vaan olen niin lomavireessä, etten jaksa pitkästi kirjoittaa, mutta halusin sulle kuitenkin sanoa, että kuulosti niin kivalta tää sun postaus, että siitä tuli kyllä tosissaan hyvä mieli. Ihan kaikesta <3.
    Mua jo vähän on alkanut ahdistaa äkkipaluu arkeen, kun tiedän, mitä kaikkea siellä työpöydän ääressä odottaa, mutta niinhän se menee, että jos ei olis sitä arkea ja työtä, ei olis lomaakaan. Joten yritän ainakin olla siitä kiitollinen.

    Tsemppiä arkeenpaluuseen ja ihan huippujuttu tuo pojan opiskelu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on kyllä oikeesti harmillisen lyhyt kesäloma. =( Mutta onneksi sulle sattui hyvät kelit!! Mun neljän viikon aikana oli taatusti 3/4 päivistä sateisia... ellei enemmänkin. Täällä oli kuulemma sateisin heinäkuu 20 vuoteen. No kyllä se siltä tuntuikin!!

      Mulla on nyt kyllä tosiaankin ollu hyvä mieli, on se vaan hyvä että välillä voi olla niinkin. Aika kauan olikin kaikkee muuta kuin hyvä mieli...

      Nauti lomasi loppumetreistä, ihana Annukka! ♥

      Ja todellakin ihanaa, että poika sai nyt opiskelupaikan, josta tuntuu olevan ihan innoissaan. Sillä lailla ihmisen pitäisi voidakin elää, että on ilo ja into asioihin joita tekee. ♥

      Poista
  7. Sulla tuntuu olevan kunnon positiivisuusvaihde päällä, ihanaa!
    Nuo smoothiet on superhyviä, mulla surraa kone joka aamu ja just nyt olen kokeillut vähän uusia reseptejä, kun ainakin toistaiseksi jätin ruokavaliosta kaikki maitotuotteet veks. Eli rahkaa en enää joukkoon lisäile..
    Olen sen sijaan löytänyt uuden tuttavuuden lehtikaalin, jota silppuan joukkoon marjojen + banaanin tai avocadon kera, on kyllä yllättävän hyvää ja terveellistä tietty! Tuossa lehtikaalissa kun on kalsiumia ja proteiinia vitamiinien lisäksi.
    Mitä tulee shoppailuun, olen itsestäni huomannut, että mitä parempi mieli, sitä enemmän tulee shoppailtua. Eli kalliiksi tulee tämä positiivinen asenne, hah! Mutta tosi hyviä ostoksia olitkin tehnyt.
    Ja onnittelut poitsun opiskelupaikasta!! Hyvä, että löytyi mieleinen ala.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ihan mukavaa vaihteeksi tällanen hyvä fiilis. =)

      Mä aina silloin tällöin teen hyvinkin usein smoothieita, sitten ne taas välillä jää tyystin unholaan. Lehtikaalia olen käyttänyt, ja pinaattiakin muistaakseni... ja kaiken maailman muitakin juttuja. Välillä viskelen sekaan voikukanlehtiä ja jopa koivunlehtiä... =D Nyt koitan ujutella mukaan aina muistaessani viherjauhetta, joka sellasenaan maistuu järkyttävältä, mutta menee ihan huomaamatta tuolla seassa. =)

      Ai sekös sen shoppailuvimman mulle onkin tehnyt, kun on hyvällä tuulella muutenkin.. =D No, kyllä mä ostelemisesta tykkään. Aika ajoin vaan mietityttää se ns. turhan tavaran ostelu, kun tekis mieli sitä sun tätä, vaikka ei tosiaankaan oikeesti tartteis mitään. Olen periaatteessa sitä mieltä, että ihminen tarvii aika vähän, mutta sit kuitenkin on niin kiva välillä ostella uusia astioita tai mitä nyt millonkin. Ei aina tarvii ajatella kaikesta niin järkevästi... tätä koitan itelleni toitotella, kun meinaa vähän joka ostoksesta tulla sellanen "no tarviinko mä tätä oikeesti"-morkkis.

      Tuo on tosiaan kiva juttu, että poika pääsi toivomalleen alalle. =)

      Poista
  8. Kiva toi kangas, mukava kuvio. Minulla on kans noita enkeleitä. Liityin lukijaksi blogiisi. Käy kurkkaamassa blogiani ja liity lukijaksi, sekä laita blogiisi minun blogini osoite.
    Kirjoitan joskus noista enkeleistä lisää ja laitan kuvia. Käy katselemassa, kiva jos liityt lukijaksi ja seuraajaksi, kiva saada uusia tuttuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kangas on tosiaan kiva ja nuo patsaat myös. Itse en niinkään siitä enkeliteemasta välitä, otan mieluummin nuo patsaat ilman siipiä, jos vaan sellasia on.
      Tervetuloa lukijaksi, minä tulen kurkkaamaan myös blogiasi!

      Poista
  9. Voi miten kivaa tuo kissa kangas ja lasit myös todella kauniit. Mullakin on Ikeasta sellaset jalalliset lasit ja tykkään niistä kovasti. SMoothiet hurraa meilläkin ihan melkein joka päivä, ihan parasta superfoodia. Onnea nuorelle opisekelupaikasta ja hyvää viikonloppua

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikeassa on niin ihania juttuja!! ♥
      Nyt on meillä jo smoothiekone saanut vähän levätäkin... jotenkaan ei vaan ole saanut aikaan tehdä sillä mitään hetkeen. No, lapset kyllä tekee edelleen ja se on hyvä juttu.
      Kiitos onnentoivotuksista, edelleen täällä on innokas opiskelija... (on jo pari viikkoa koulua ollut...)

      Poista
  10. Sulla on kyllä niin ihania postauksia ja juttuja, että! Nautin aina lukiessani. Tuntuu tutulta, aidolta ja tavalliselta. Tykkään sun tavasta, kun sä kirjoitat arjen oikeista asioista. Laitoin minun blogiini sulle vähän potkua... Kiitos, kun jaksat kommentoida minulle! Minä unohdan välillä lukea muiden blogeja ja kommentoida, vaikka mielessä pyörii mukavia tunteita. Nyt teen siinä asiassa "parannuksen":)))))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana Leena!! Minäkin tykkään kovasti lukea sinun blogia, olet toki paljon minua aikaansaavempi mutta koen silti jotain samankaltaisuutta kanssasi. Sellasta arjesta tykkäämistä. Ja tuo sinun "potkupostaus" oli taas tosi innostava! Kun vaan saisin itseäni niskasta kiinni...

      Mullakin on aikoja, että luen blogeja lähinnä vain puhelimen kautta, silloin en jaksa juurikaan kommentoida, koska se vaan on niin hiton ärsyttävän hankalaa... Sitten koitankin kommentoida aiempiakin juttuja kun taas avaan koneen. Kivaa sinullekin, kun kommentoit tänne, aina niitä kommentteja on ihana saada!

      Poista
  11. <3 komppaan kaikkia kommentoijia, ihanaa luettavaa ja muutenkin niin tosi jees! :D Mä rakastan noita hahmopatsaita myös....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Kupla! ♥
      Patsaat on tosi ihania, niitä voisin keräillä itselleni enemmänkin.

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥