maanantai 26. joulukuuta 2016

♥ Jouluna 2016 ♥


 ★ aattona 

joulutervehdys hevosille
riisipuuro
joulurauhan julistus

lapset perheineen meillä syömässä
ja aikaa viettämässä
ihania joululahjoja (mm. kuvan jutut)

suklaata...

★ joulupäivänä 

reissu sukuloimaan
lisää ihania lahjoja

kotona illalla
hyasinttien tuoksua
kynttilöitä
lukemista

suklaata...

★ tapanina 

pitkään nukkumista
pientä ulkoilua
säätilan ihmettelyä (+4!)

rauhallista fiilistä
kotoilua
hyvää mieltä

ja edelleenkin suklaata...

Ihan kiva joulu!

Heli

10 kommenttia :

  1. Ihanan suklaisen kuuloinen joulu <3 Ja voi mikä tee-ronsu siellä kupissa onkaan! Aivan suloinen! :D

    Täällä ollaan myös pyöritty suklaa-maustekakku-pipari -ähkyissä niin, että tänään oli pakko hakea pussillinen sipsejä kaupasta tasapainottamaan :P Nyt on sellainen olo, että vuoden alusta alkaa taas, jälleen kerran, kuukauden sokerilakko... mutta huomenna kuitenkin tekee taas mieli konvehteja ja ihmisen mieli muuttuu käden käänteessä :P

    Ihania välipäiviä ja uudenvuoden odotusta teille! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis aivan järkyttävää tää suklaan mättäminen... en nyt ole pysynyt vegaanilinjallakaan suklaan kanssa joulun aikana, plääh. Mullakin on suunnitelmissa sokerien vähennys, itse asiassa suklaan kanssa jo teinkin pesäeroa ennen joulua, mutta sit petti itsekuri, kun sitä on niin valtavasti koko ajan ympärillä... Ja suklaata on edelleen jäljellä paljon. Kyllä on melkoinen homma saada itsensä kuriin kun se joskus loppuu!!

      Toi norsu on tosi suloinen ja myöskin tosi kätevä! Sain teetä useampaakin sorttia lahjaksi ja tuo on kyllä todella kiva irtoteen kanssa.

      Mukavaa viikkoa sinnekin! ♥

      Poista
  2. Joo-o, suklaata tuli ahdettua maaruun täälläkin! Närästänyt onkin sitten koko pyhät! ='D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ei oo närästänyt, vielä... Mutta kyllä oon todennu taas kerran superheikon luonteeni suklaan suhteen.

      Poista
  3. Sulle pitäisi saada suklaa-allergia, ah sitä oloa joka mulle tulee jos syön hiemankaan enemmän suklaata. Se kuplii ulos ihosta ja vetää mahan sekaisin. Lapsena en kestänyt suklaata ollenkaan, nyt voin syödä palan silloin toisen tällöin.

    Mutta vihreät kuulat! Niissä ei edes ole mitään "oikeaa", käytännössä pelkkää sokeria ja väri- ja makuaineita. Niitä voin syödä vaikka laatikollisen tuosta vaan. Nam nam.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ihan hiukan oon miettiny, että suklaako se on iso syy mun vatsavaivoihini... En oo saanut kiinni, mikä mun vatsan sekoittaa, koska mullahan on vatsavaivoja koko ajan. Joskus tuntuu aivan selvästi, että se on suklaa - just ennen joulua tein taas testin ja jätin suklaan kokonaan pois hetkeksi. Mä kun siis normaalisti syön tummaa suklaata (80%). Vatsa oli parempi... sitten söin suklaata ja taas oli hurlumhei. Nyt kuitenkaan se ei ole ollut taas ihan kovin pahana, vaikka oon mättänyt kaksin käsin ja vielä tollasta tavallista suklaata (ei tummaa, eikä vegaanista). Että ota siitä sitten selvä... Mutta koitan kyllä tästä suklaamäärästä selvittyäni jättää sen taas kokonaan pois. Olen todella kurinpalautuksen tarpeessa!!

      Joskus mä ihan tosissani mietin, että tulispa mulle vaikka sokeritauti, niin olis ihan pakkopakko miettiä, mitä syö. No, tänä päivänä näyttää diabeetikot kyllä syövän ihan miten sattuu, sitten vaan ottavat lisää insuliinia..... (tiedän useita tosi pahaa diabetesta sairastavia tyyppejä, jotka kyllä mättää pullaa, karkkia, limsaa jne ihan tavallisesti vailla rajoituksia...)

      Vihreät kuulat olis mun "sallittujen" listalla (vegaanisia) ja mä kyllä niistä ihan tykkäänkin, mutta niitä en kyllä pysty kovin montaa syömään kerralla. Mutta tosiaan esimerkiksi ne todella todella rasvaiset Wiener Nougatit... mä oon oikeesti syönyt niitä kerran niin, että vedin kuutta vaille koko rasian yhdeltä istumalta. Oli kyllä ihan järkyttävän ällö olo sitten...

      Poista
  4. Kivalta kuulostaa joulusi..ja tutulta. Samaan tyyliin mentiin täälläkin. Tässä olen aamun tuskastellut noitten konvehtien ja suklaakippojen kanssa,joita on joka pöydällä. Yritän nyt olla nämä välipäivät ilman, vaan vaikeaa on...Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun taktiikka suklaiden kanssa on, että antaa mennä nyt kaikki samalla vauhdilla, sitten ne on loppu eivätkä enää houkuttele kaapeissa... =D Tiedän jo etukäteen, että suklaaton elämä on alkuun todella vaikeeta, mutta koitan ihan tosissani nyt kipristellä itseni siitä eroon. Ei ole hyvä, että napsin suklaata pitkin päivää - olkoonkin sitä "terveellisempää" tummaa suklaata. Mä syön suklaata töissäkin koko ajan, työtakin taskussa on suklaamurusia ja niillä sitten siirtelen myös nälkää... Kuinkahan iso osa mun päivän kaloreista tulee suklaasta, todennäköisesti ihan liian iso!! Nyt on tehtävä siitä loppu ja alettava ihan oikeesti kiinnittää huomiota kasvisten syöntiin, tai yleensäkin kunnollisen ruoan syöntiin suklaan sijasta.

      Poista
  5. Luin nyt vasta tän ja halusin vaan (tohon suklaan syöntiin viitaten) sanoa, että olen viime aikoina perehtynyt tunnelukkoihin, jotka ohjaa ihmisten elämää ja saa tekemään itselle haitallisia valintoja siitä huolimatta, että tietää niiden haitallisuuden. On todella mielenkiintoista ja aion kirjoittaa aiheesta kunhan saan palattua takaisin blogin pariin. (yleisiä lukkoja on mm. riittämätön itsekontrolli ja riippuvuus, joista itselläni ei ollut kumpaakaan, mutta sen sijaan jotain muuta, mistä en yhtään tykkää, mutta alan ymmärtää sen, mistä mun pahin lukkoni on peräisin. Ja toivottavasti löydän myös keinot päästä siitä eroon).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiätkö, mä oon kans meinannut perehtyä noihin lukkoihin!! Luin jostain lehdestä sitä asiaa ennen joulua ja otin sen jutun talteen, että sit paremmalla ajalla siihen tutustun. Ollaankohan me luettu samaa asiaa...?

      Mun kohdalla oli osuvia ainakin sellaset käyttäytymismallit kuin oikeutus, pessimistisyys, rankaisevuus ja riippuvuus, noin äkkikattomalta... Mä koitan ehtiä lähiaikoina myös perehtymään tuohon!! Odotan mielenkiinnolla postaustasi aiheesta!!

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥