keskiviikko 29. maaliskuuta 2017

sairaslomalla todellakin sairastetaan!


Nyt täytyy kyllä sanoa, että johan on sitkeää sorttia tämä tauti! Tänään hain toisen antibioottikuurin, kun se eka ei sitten vienytkään kokonaan tulehdusta pois. Oikeastaan luulin, että mulla on jotain keuhkoputkissa, kun tuntui sellasta "keuhkokipua", mutta mulla olikin edelleen siellä poskionteloissa tulehdusta ja keuhkoissa ei mitään vikaa. Ne "keuhkokivut" oli todennäköisesti närästystä, joka on vaivannut mua aivan älyttömästi myös nyt. Apteekissa sanottiin, että nää lääkekuurit on aiheuttaneet sen, että närästysoireetkin tuntuu kahta kauheammilta. Jeah...

Mun piiiitkä sairasloma alkaa olla lopuillaan - perjantaina on viimeinen saikkupäivä. Johan tässä onkin sitten kotona oltu puolitoista kuukautta. No, olen kyllä sitten sairastanutkin ihan urakalla, kun tähän aikaan on tosiaan mahtunut kokonaista KOLME antibioottikuuria (pissatulehdus + 2xposkiontelot) ja lisäksi yksi migreeni ja myös vatsakipuja. Sekä paljon itkua, murhetta ja myös ehkä jonkinlaista eheytymistä. Melkoista vuoristorataa siis!

Ensi viikolla on töihin paluu edessä. En oikein tiedä mitä ajattelisin siitä... muuta kuin että mentävä on. Katsoo sitten, miltä se taas alkaa tuntumaan. Toisaalta jo ensi viikon lopulla on risteilyä tiedossa. Toivottavasti ei tuule tällä lailla, mitä nyt on tuullut, tai minä en laivaan astu... Eikä tässä kovin montaa viikkoa ole siihenkään, kun lähdetään aurinkoa katsomaan. Mutta sitten onkin koko kesä töitä... mun "kesäloma" on sitten vasta elokuussa, kun lapset jo palailee kouluun. Plääh.

Olen tässä sairasloman loppumetreillä viimeinkin laittanut valokuvia tietokoneella kuntoon. Siis onhan mulla ne aiemminkin olleet jämptissä järjestyksessä kansioituina, mutta olen jossain välissä aika rankasti niitäkin karsinut, ja nyt sitten olen suorittanut sitä urakkaa loppuun. Mun tietokone alkaa nimittäin osoittaa merkkejä hajoamisesta, ja nyt on vähän sitten kiire saada valokuvat turvaan... Kuvia on koneella vuodesta 2005 lähtien ja tällä hetkellä olen "siivousurakassa" vuoden 2013 kohdalla menossa. Isompi tikku pitää vaan hankkia, että saisin kaikki ne siivotut kuvat sitten siirrettyä yhdelle tikulle talteen.

Olen siis joutunut vähän nyt pakollakin oleilemaan vaan sisällä ja ottamaan rauhallisesti. Valokuvien välppäämisen lisäksi olen lukenut kirjoja ja räpeltänyt uutta puhelinta, jonka otin pojalta koeajalle. En sitten mitenkään jaksais opetella uuden puhelimen juttuja... *huoh* Muutenkin jotenkin tosi kovasti tökkää toi puhelimeen addiktoituminen, mitä valitettavasti tunnistan jo itsessänikin. Aika ajoin mun tekisi vahvasti mieli palata vanhaan kapulaan, jolla ei voi tehdä mitään muuta kuin soittaa tai tekstata. Mutta toisaalta tämä nykyaika on sitten kyllä myös niin kätevää, kun voi tuosta vaan olla whatsappin kautta yhteydessä vaikka ulkomailla asuvaan kaveriin... reaaliajassa, ilmaiseksi...

Joka tapauksessa toivon hartaasti, että viikonloppuna olisin viimeinkin terve!! Silloin olisi nimittäin ihan ihka-aidot vanhat kunnon livetreffit ystävän kanssa ja teatteriakin tiedossa - vähän vaihtelua tälle kotona olemiselle, vaikka sinänsä kotona tykkäänkin tosi paljon olla. Ja koska uni toisteks paras lääke on (tehokas antibiootti on tässä tapauksessa se paras), niin taidan lähteä tästä nyt vällyjen väliin.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Heli

8 kommenttia :

  1. Voi sua! =( Pitkittynyt sairastelu on niin kurjaa ja voimia vievää!

    Toivottavasti olo kohenee, että jaksat nauttia viikonlopun riennoista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän tämä tästä ala nyt talttumaan! Olo ei ole sen kummemmin ollut kauheen kipeä, mutta sellanen puolikuntoinen kyllä. Suuret toiveet on kyllä viikonlopuksi tästä toeta!

      Poista
  2. Voi räkä mikä tauti! :O Toivottavasti nyt vihdoin helpottaa. Noi antibiootit tekee huonoa vastustuskyvylle, joten toivotaan ettet joudu ihan pian niitä ottamaan uudestaan <3

    Hurjasti aurinkoa loppuviikkoosi ja tsemppiä arkeenpaluuseen! Se jo keventää kuormaa, kun tietää, että tulossa on jotain mukavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, toivotaan että tämä "kolme antibioottikuuria kuukauden sisällä" ei tule tavaksi. =D Koitan mättää nyt maitohappobakteeria sitten senkin eestä...

      Kiitos tsempistä! Toisaalta arkeen on jo ihan kiva palata, jatkuva kotona oleilu on aika laiskistuttava tekijä... Ja kiva kyllä kieltämättä, että on vähän jotain tavallisesta poikkeavaa tiedossa!

      Ihanaa viikon jatkoa sullekin! ♥

      Poista
  3. Mulla on usein ollut kipua keuhkoissa, kun todellisuudessa on ollut poskiontelotulehdus. Ja niitä on ollut. Paljon. Tai oli parin vuoden aikana, kun olin kahdessa eri "homekoulussa" töissä. Jälkimmäinen lukuvuosi - 9 kuukautta ja 10 ab-kuuria! En kadehdi sinua, en. Toivon, että paranet pian :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on joskus kauan sitten viimeksi ollut toi poskiontelontulehdus. Onneksi ei ole mikään yleinen vaiva mulla, ei nimittäin kyllä ole kivaa! Ja voi kauhee miten monta lääkekuuria sulla on ollut peräkkäin - ei oo varmaan suolistossa ollut enää ainuttakaan hyvää bakteeria jäljellä tuon jälkeen!! Toivottavasti et enää koskaan joudu moiseen kierteeseen!!

      Mulla on selkeesti parempi olo nyt, onneksi. Kiitos toivotuksista!!

      Poista
  4. Kyllä on ollut sitkeää sairausaikaa, kun ei meinaa hellittää ollenkaan.
    Toivottavasti pääset töihin terveenä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt taidan olla parantunut. Ja huomenna töihin sitten.

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥