sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

käsilaukun sisältö


No niin, tässäpä olisi minun käsveskan sisältöä esittelyssä! 

Mun laukkuna on tuollanen ihana tähtikassi, jonka ostin viime keväänä Barcelonasta. Se maksoi ihan peräti 15€, eli en todellakaan harrasta mitään luksuslaukkuja. Tykkään kovasti tuosta tähtikuosista, lisäksi laukku on tilava ja sen voi sulkea vetoketjulla. Materiaaliltaan laukku on jotain sellasta vettäpitävän oloista. Sisällä on vuori, joka on ohutta kangasta, ja se on yhtä suurta laukkua vaan, lukuun ottamatta pientä vetoketjutaskua sekä kahta muuta pikkutaskua.

Ja mitäs se kassi sitten on syönyt?


Omaan makuun tässä on jopa aika paljon kaikenlaista sälää... Mutta pääasiassa nämä kaikki mulla mukana kulkee ja kaikki on tarpeeseen:
  • kalenteri ja kynä - kynä on yleensä työnnettynä tuonne kalenterin selkämykseen, siis tuonne kierresidonnan sisään. Näin se on aina mukana, eikä kynä seilaa kassin pohjalla. Ja kalenterin olen siis itse tuunannut noilla ihanaakin ihanammilla Anne-Mari Westin korteilla.
  • aurinkolasit ja niiden kotelo
  • kangaskassi ja omatekemä hedelmäpussi, jotka on laitettu nippuun ponnarilenksulla - olen todennut sen paljon kestävämmäksi ja paremmaksi kuin kumilenkin, jolla ensin pidin kasseja yhdessä
  • kotiavain, jota pidän siellä vetoketjutaskussa
  • pokkarikamera 
  • Globe hope -pussukka, jonka sisällön avaan tuonnempana
  • rahapussi, senkin sisällön avaan tuonnempana
  • puhelin
  • Urtekramin käsirasva, ihan paras rasva, suosittelen lämpimästi! ♥
  • puhelimen autolaturi, joka on nyt kassiini eksynyt ja sinne jämähtänyt... mutta ompahan mukana, jos tulee tarvista


Tämän Globe hope -pussukan olen ostanut joskus vuosia, vuosia sitten. Se on kulkenut mulla kassissa tollasena säläpussina, joka sisältää:
  • särkylääkkeitä (Union Jack-rasiassa - rakastan tuota lippua!!)
  • nenäliinoja
  • minttupastilleja (koska halusin myös tuollasen Keep calm-rasian...)
  • sydämen mallisen kiven, jonka sain joskus yhdeltä silloiselta ystävältä... hän sanoi, että sitä pitää aina pitää mukana, joten olen sitä uskollisesti kantanut kassissani jo vuosikausia, vaikka en ole sen ihmisen kanssa ollut missään tekemisissä enää moniin vuosiin
  • laastaria ja näköjään myös rakkolaastarin
  • terveyssiteen, jolle ei tosin taida enää olla tarvetta......
  • kynsileikkurin
  • hakaneuloja, en tiedä oikein että miksi


Rahapussina mulla on tuollanen ihana KLO-Designin pussukka. Sekin on ollut mulla jo vuosikausia ja se on kyllä ihan paras rahapussi ikinä! Se riittää mulle oikein mainiosti, koska - kuten näette - se imee sisäänsä todella paljon tavaraa!! Silti se on pikkuinen pussukka vain:


Pussukka jakaantuu kolmeen lokeroon: takimmaiseen isoon osioon, jonne on oma vetskari, sekä edessä oleviin kahteen pienempään lokeroon, joihin on yksi yhteinen vetskari. Tämä on siis todellakin maailman kätsyin kukkaro!!

Takimmaisessa lokerossa mulla on:
  • ajokortti - mulla on vielä tollanen aika isoa kokoa oleva
  • elokuvalippu
  • terveysjutut: rokotuskortti (ikivanha!), silmälasien tiedot, elintestamentti, kudosluovutuskortti, matkavakuutuskortti, mun ja miehen Kela-kortit (koska miehellä ei ole rahapussia ollenkaan ja minä sitten tätäkin säilyttelen...)
  • erilaisia jäsen- tai etukortteja: Animalia, PAM, Clas Ohlson, Body Shop, Musti&Mirri, Avainapteekki, Suomalainen Kirjakauppa, Ikea
  • kirjastokortti
  • työhön/kouluun liittyviä kortteja: hygieniapassi, turvapassi, työturvallisuuskortti

Etulokeron takimmaisessa osiossa mulla on:
  • postimerkkejä
  • leimakortteja: Arnold´s (käydään siellä välillä miehen kanssa kahvilla) ja pari luontaistuotekauppaa
  • Eläineettisen kuluttajan opas
  • setelirahat

Ja siellä etummaisessa lokerossa mulla on:
  • S-kortti, Visa Electron ja Plussa-kortti
  • kolikot
  • metallinen kärrypoletti


Sinänsähän tuollanen lokeroimaton kassi on aika hankala, kun sieltä saa sitten kampetta kaivella pohjalta. Mutta toisaalta tämä kassi on niin kiva, että en välitä siitä... ja mulla on siellä aika vähän tavaraa, joten ihan hyvin sieltä etsimänsä yleensä löytää. 

Ja eihän mun kassi tosiaan aina ole noin yksioikoinen... Usein siellä on tumpattuna muutakin mukaan. Sinne mahtuu kätevästi esimerkiksi varavaatetta, kirja, kansio, evästä... Ai joo muuten, vesipullo mulla kyllä yleensä kuuluukin sinne ihan vakiona, nyt se vaan oli tuossa pöydällä erikseen!

Aika harvoin mä pidän kassia kiinni, yleensä se vaan rötköttää auki jossakin. En ole varsinaisesti mikään "käsilaukku-ihminen", monesti nappaan kauppaankin mukaan vaan rahapussin (ja puhelimen) ja ne kangaskassit. Tuon kassin hommasin, kun halusin vaihtelua mun Marimekon kassille, jota pidin sitä ennen useamman vuoden putkeen. Se oli omalla tavallaan kätevä, kun sen sai heittää olan yli. Mä myös ompelutin siihen vetoketjun, joten se oli reissussakin turvallinen (siellä Espanjassa, ennen tuota uutta kassia). Mutta tosiaan aloin vähän sitten kyllästyä siihen... Aika ajoin oon tosin miettinyt, että voisin vaikka välillä ottaa senkin taas käyttööni. Uskoisin, että nämä kaikki kamat sinnekin tulisi sisälle, vaikka se on kooltaan paljon pienempi.

Vaikka en ole käsilaukkutyyppiä muuten, jostain syystä kuitenkin niitä jollain tavalla himoitsen. En siis osta, mutta aina jotenkin tykkään katsella etenkin sellasia kasseja, missä on paljon lokeroita. Enkä kyllä ole tämän tykkäilyn kanssa yksin - oltiin kerran kaverin kanssa kaupoilla ja hän totesi itsestään aivan saman asian... siellä me sitten hilpailtiin kivoja kasseja, ostamatta kuitenkaan yhtään mitään. (Ja tuossa Marimekon kassissa on muuten juurikin noita taskuja ja lokeroita enemmän...)

Ehkä kaikkein lempparein kassi ikinä on kuitenkin tuo mun rakas Kånken-reppuni. Jos mun pitäisi ehdottomasti vain yksi ainoa kassi omistaa, se olis Konksu. Se onkin mulla koko ajan käytössä koulureppuna. Ja olen sillä mennyt myös esimerkiksi Vege-messut, koska mielestäni on paljon kätevämpää olla molemmat kädet vapaana, kun jossain kulkee - ja asentokin on parempi kuin jos riiputtaisi kassia vain olalla. Se on riittävä pieneen reissuun (esim. viikonlopuksi) ja se on maailman paras reppu kantaa. Mutta asiansa ajaa ja paikkansa ottaa myös tämä tähtiveska, sillä aina ei selässä kannettava kassi vaan ole paras vaihtoehto.

Millainen käsilaukku sulla on? Jos et ole vielä esitellyt sen sisältöä, tekisitkö sen nyt? Minusta ainakin on aina tosi kiva kurkata ihmisten kasseihin, siis tarkoitan näin niin kuin blogien kautta. =D

Heli

11 kommenttia :

  1. Hieno veska sinulla ja kivat nuo pussukat, pysyy tavarat niin siististi järjestyksessä vaikka ovatkin laukussa. Minun käsilaukun sisältöä voisi kuvailla "hallituksia kaaokseksi":) Kylläpä vaan sinne naisen käsilaukkuun mahtuu vaikka mitä..:) Mukavaa talvipäivää♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuista! Minä kyllä tykkään tuosta kassista, tykkään sen väreistä ja kuosista kovasti. Ja muutenkin kivan kokoinen jne.

      Ja sanotaan nyt vaikka niin, että tuo sisältö on sellanen ihannetilanne... aika usein siellä muutakin on, kuten vaikka käytettyjä nenäliinoja ja just jotain varahanskoja tms. Mutta toisaalta aika usein myös siivoilen sen sisällön ja karsin turhat pois. Mä tyhjennän myös esimerkiksi kuitit rahapussista pois lähes joka päivä.

      Mukavaa sunnuntai-iltaa sinulle! ♥

      Poista
  2. Tuo tähtilaukku on tosi ihana! Ja munkin mielestä laukun pitää olla sen verran tilava, että sinne vaivattomasti mahtuu kaikki tarpeellinen. Pikkulaukun voin ottaa korkeintaan illanviettoon, mutta muuten pitää olla reilunkokoinen veska :)

    Mullakin pitäis vissiin olla noita pikkupussukoita. Nyt on liikaa sekalaista tavaraa, joka seilaa kassinpohjalla...

    Hei, kivaa alkavaa viikkoa sinne! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tuo tähtikuosi on kovasti mun mieleen! (Ja mustavalkoisuus myös.) Iso kassi on kyllä ihan hyvä olla, mahtuu sitten samalla kertaa kaikki mukaan. =)

      Ja suosittelen kyllä tuollasia pikkupussukoita. Kätevästi pikkusälä jossain muualla kuin kassin pohjalla. =)

      Kivaa viikkoa sinnekin! ♥

      Poista
  3. Nää laukkuihin kurkistukset on mukavia =) Ja sun laukku näyttää somalta tähtineen ja on niin siisti sisältä.

    Minäkin pyrin pitämään laukkuni mahdollisimman siivottuna. Sieltä löytyy lompakko jostain lehtitilauksesta lahjaksi saatu Magnus Paul merkkinen nahkainen musta kukkakuvioilla koristeltu, tykkään siitä kovasti. Pidän myös kotiavainta siellä korttien lisäksi.

    Aarikan aarrekaappi kankainen pussukka, jossa muistilehtiö, kynä, täysksylitolipastillirasia, kurkkupastillirasia, huulirasva sekä heleyttävä huulivoide ja nenäliinapaketti.

    Lisäksi laukusta löytyy Finlaysonin niittypolku kangaskassi ja Voguen aurinkolasit.

    Laukkuna mulla on Marimekon Urbaani. Tykkään, kun saan sen olan ylitse. On nyt jumittanut melkoisen kauan käytössä, joten lienee kohta aika katsella noita muita laukkujani sillä silmällä.

    Teen samoin kun sä, eli kuitit ei jää asumaan laukkuun tahi lompakkoon.

    Hyvää tulevaa viikkoa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään myös laukkuihin kurkistelusta. Aina kiva nähdä, millaistsa tavaraa kukakin mukanaan kanniskelee. Muutenkin nää jutut on sellasta tavallista elämänmenoa, mistä tykkään muidenkin blogeissa lueskella.

      Sullakin kuulostaa olevan laukku hyvin hallussa. Ja ooh, sullahan on ihan merkkikamaa!! Tuo muistilehtiö pistää silmään, sellasta mulla ei ole. Ehkä saman asian ajaa mulla kalenteri, siinä on tilaa myös vähän raapustella, jos jotain tarvii pistää muistiin.

      Pakko kyllä käydä kurkkaa millainen on tuo Urbaani... Marimekko on sellanen mistä kyllä pidän, jotenkin ne sen laukut vetää mua puoleensa magneetin lailla. Just sellasia ihanan selkeitä mutta kuitenkin niitä taskuja! =D

      Ja juu, kuitit veks kukkarosta pullistelemasta! Mä kerään ne lasipurkkiin, josta sitten kuukausittain teen kirjanpidon itselleni.

      Mukavaa viikkoa! ♥

      Poista
    2. No voi hyvänen aika, se Marimekon Urbaani on siis samainen Marimekko, mikä mullakin on! =D En yhtään tiennyt tarkemmin, mikä sen mallin nimi on. Nytpä selvisi sekin! =D

      Poista
  4. Mun on ollut tarkoitus ottaa tämä haaste haltuun, mutta olen unohtanut sen täysin :D Kiitos muistutuksesta! Mun kassi sisältää aina ihan kummallisia juttuja... Sulla on tollanen selkeä järjestys myös veskassa kuin kotonakin! Ihastuttavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt sitten haastetta kirjottelemaan! Näitä on niin kiva lukea. Ja on mullakiin kassissa välillä vaikka mitä, tuo postaus oli sellanen siistitty versio sisällöstä. Mietin, pitäiskö joskus tehdä sellanen reality-ratsia sinne kassiin ja postata siitäkin sitten... Musta oli hauskaa kun joskus oli joku juttu että kadulla vaan kurkattiin ihmisten kasseihin ihan yllättäen. Kyllä niistä kaikenlaista todella löytyi! =D

      Poista
  5. Oi, lähden tähän. Ja nolostelen jo valmiiksi omaa veskaani mutta lupaan olla siivoamatta sitä etukäteen..... =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, täytyy paljastaa, että mä kyllä kuvailin tähän vähän siivotun version. Jotain ylimääräistä mullakin kassissa oli, ainakin jokunen irrallinen nenäliina ja yksi kestokassi lisää tulee nyt äkkiseltään mieleen...

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥