sunnuntai 4. elokuuta 2013

loman loppu


Eeeeeeiiiiiii... tänään oli kesän VIIMEINEN päivä. Loma loppuu nyt ja paluu sorvin ääreen olis huomenna... ja voin sanoa, että kyllä nyt hivenen ahdistaa tämä asia! Mä tiiän, että sit töissä on ihan kivaa, mutta jotenkin tää ajatus loman loppumisesta on silti vähän tuskallinen. No, en varmaan ole ainoa, olihan siitä vissiin ihan uutisissakin tai jossain viikko sitten, kun isolla osalla ihmisiä tais sillon lomat loppua.


Tänään on kuitenkin ollu ihan kiva päivä. Tosi lämminkin. Olin kuopuksen kanssa kylässä ja käytiin uimassa kyläpaikan lähellä. En ollu siellä ennen käyny uimassa ja täytyy sanoa, että oli tämän kesän ihanin uintikokemus! Vesi oli ihanan lämmintä, eka kerta koko kesänä kun tuntui, että siellä olis voinu olla vaikka miten kauan. Muutenhan mä oon vaan pikaisesti pulahtanu, ehkä ihan pikkupikkulenkin uinut ja sit äkkiä lämmittelemään. 

Uintikertoja koko kesälle ei tullu kuin ehkä viisi, aika noloa täällä tuhansien järvien maassa... No, yksikään niistä tuhansista kun ei sijaitse meidän lähellä. (Nytkin muuten uitiin joessa...) Mä kyllä uskon, että jos mulla olis rantaan matkaa noin vähän, mitä tänään kyläpaikasta oli, niin varmasti uisin ahkerammin.


Suursiivo mulla on edelleen vaiheessa. Yläkerran ikkunat pesemättä. Pitää ottaa ne projektiksi vielä ennen talvea... Huomenna alan selvittelemään erinäisiä asioita sen mun tulevan opiskelun suhteen (raha-asioita...). Ja sit tosiaan illaksi töihin. 

Niin joo, kävin muuten tänään kuntosalillakin. Mä olen niin ylpee itestäni, että olen kuin olenkin saanu itteni sinne menemään, tälläkin viikolla kolme kertaa (ma, pe, su)!! Sillä lailla ajattelin, että kaksi tai kolme kertaa viikossa koitan käydä. On muuten jännä juttu, että mä en tule siitä hommasta lainkaan kipeäksi. En usko, että kyse on siitä, etten tekis tehokkaasti, tai ettei painomäärät tms olis riittävät. Kyllä mä nimittäin olen ihan yhtä tutinaa liikkeiden jälkeen - kun olen koko ohjelmani suorittanu läpi, en meinaa saada kättä nousemaan ees hikisiä hiuksiani haromaan. Ja tosiaan olen ihan yltä päältä hiessä, paitaa saa nyhtää nahasta irti... niillä penkeillä maatessanikin jälkeen jää aina märkä läntti. Mutta mä venyttelen niin hirveen tunnollisesti sitten lopuksi, uskoisin siinä olevan syyn kivuttomuuksiin. Mä olen nyt niin selkeesti kokenu, miten venyttely auttaa mahdottomasti mun selkävaivoihini, siksi olen siinä niin hirveen tunnollinen.

Lopuksi vielä kuva remontin tänhetkisestä tilanteesta:


Että puuhaa riittää. Mutta nyt mä meen maate, että jaksan huomenna sit mennä reippaana illaksi töihin. Byäää...

Heli  

PS: Muut paitsi tuo remppakuva on viime kesältä.

5 kommenttia :

  1. tuota kuntosalia pitäs minunnii kokkeilla,vois tehä hyvää kropalle ja ennenkaikkea näille läskeille :)
    työn iloa sulle,mun työ-maa on 24/7 kotona vielä monta,monta vuotta,toivottavasti...
    Eikä mitään noloa,mä en oo vuosiin uinu luonnon vesissä enkä kymmeniin uima-hallissa!Ja lasten kanssa rannalla käyntejä ei tullu koko kesänä yhtään,vanhat vanhemmat vissiin laiskoja?!

    VastaaPoista
  2. Kuntosali on yllättävän kiva juttu! En olis uskonu, että tykästyn siihen hommaan.

    Mä olisin mielelläni sun saappaissa tossa työasiassa... mä olin aikanaan kans vissiin 10v kotona lasten kanssa. Tosin kyllä mä sillon sit kaipasin jo muuallekin, mutta jälkikäteen ajateltuna se oli kyllä parasta aikaa.

    Toi uiminen on kyllä sellanen juttu, että enemmän pitäis... mut meilläkin kunnon rantaan hyvä matka, menee melkein puoli tuntia sinne eka autoilla, niin eipä sitä ihan joka välissä sinne viitsi mennä.

    VastaaPoista
  3. Äh, mie en tajua näitä koneita... toivottavasti se äskeinen kommentinalku ei lähteny sinällään meneen. Ruutu pimeni ja sitten vilisi. Tää on isännän kone, jota en oo ennen käyttäny.

    Mutta piti sanomani, että älä välitä, miekään en oo uinu ku 4 kertaa tänä kesänä, kahdessa eri järvessä ja yhdessä joessa. Olis kai eri asia, jos uimapaikkoja olis lähempänä, mutta kun aina pitää pakkautua autoon ja ajaa sinne rannalle. Pyörälläkin tietty vois sen reilu 7 kilsaa ajaa, mutta sitten olis yhtä hikinen ja kuumissaan taas kotiin tullessa...

    VastaaPoista
  4. Sali on niin jees, ehkä mullakin tulee päivä että ehdin...
    Mä en oo kastellu talviturkkia moneen vuoteen että 5 x on ihan hyvä uintimäärä! :)
    Tuskatonta töihin paluuta!

    VastaaPoista
  5. Sanna: ihan vaan tää kommentti mulle asti saapui.

    Meiltä on sinne hyvälle uimapaikalle matkaa sellaset 25km... tossa lähempänä (n. 4km) olis joki, minne en uskalla mennä enkä etenkään uskalla antaa lasten sinne mennä. Enkä todellakaan halua näyttäytyä uikkareissa oman kylän väen edessä... mulla on aivan hirvee kynnys muutenkin mennä uimaan niin että ihmiset näkee, mutta tuolla kauemmalla rannalla oon joskus käynytkin kun siellä ei oo tuttuja.

    Taina: sali on todellakin ollu nyt aika jees kokemus. Harvoin mäkin uin... muutaman kerran kesässä vaan. Töihin on palattu ja hengissä selvitty. =)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! ♥